De Verkeersonderneming

Filedier

Strategie

Content

Advertising

Campagnes

TwitterFacebook

Rotterdammers die vastgeroest zijn aan hun stoel uit hun auto trekken, doe je niet zomaar. Dat via social media doen is een nog grotere uitdaging. Maar we gaan hem al sinds 2014 aan met Filedier. Door gebruik te maken van Facebook, Twitter, het online magazine filedier.nl en tientallen maken we forenzen in Groot-Rotterdam bekend met de alternatieven voor de file.

In 2014 is besloten om het online magazine te ontwikkelen, om zo de content van social media een verdiepingsslag te kunnen geven op een eigen platform. Inmiddels worden er 3 tot 4 nieuwe artikelen per week door ons geschreven.

Filedier weet wat er speelt binnen en buiten Rotterdam en haakt hier regelmatig op in. Door met ‘likeable content’ in te haken op vaste inhaakmomenten uit de inhaakkalender en social listening toont Filedier zijn betrokkenheid.

Om te laten zien dat Filedier bekend is en met de regio is activeert hij zijn volgers niet alleen online, maar ook offline. Zo heeft hij met de campagne RotterdammertBedankt zijn reizigers die op een slimme manier reizen beloond met een chocoladereep. Onder andere rondom Rotterdam CS, de Erasmusbrug en punten waarop de forens de keus heeft om voor een alternatieve vervoerswijze te gaan werd men beloond.

Filedier wijst niet met een vingertje. Regelmatig wordt de interactie met de fan opgezocht om zo betrokkenheid te creëren en de fan (on)bewust met de alternatieven kennis te laten maken.

Om te laten zien dat Filedier bekend is en met de regio is activeert hij zijn volgers niet alleen online, maar ook offline. Zo heeft hij met de campagne RotterdammertBedankt zijn reizigers die op een slimme manier reizen beloond met een chocoladereep. Onder andere rondom Rotterdam CS, de Erasmusbrug en punten waarop de forens de keus heeft om voor een alternatieve vervoerswijze te gaan werd men beloond.

Fans kennen Rotterdam en de omgeving nog net wat beter dan Filedier. Daarom heeft Filedier zijn fans regelmatig op pad om foto’s te maken. Zo organiseerden we eind 2014 een actie waarbij fans foto’s van bruggen in konden sturen. Dit bleek een groter succes, waarna we besloten de foto’s te gebruiken voor een verjaardagskalender die we verloten onder de fans. De Erasmusbrug, de Kuip en de Euromast. Ze zijn onlosmakend aan Rotterdam verbonden. Rotterdam kent echter veel meer mooie, opvallende en herkenbare plekken. Daarom gingen we eind 2016 op zoek naar de Geheimen van Rotterdam in 3 verschillende thema’s gerelateerd aan Rotterdam en mobiliteit.

“Rotterdam is de ideale plek om innovatie ideeen te testen die bijdragen aan een betere bereikbaarheid”, dat is het idee achter het Rotterdam Mobility Lab.

Het Rotterdam Mobility Lab is een project van de Verkeersonderneming, waarin werd gezocht naar innovatieve concepten die mobiliteitsproblemen kunnen oplossen of verbeteren. Door een mediamix van Facebook, Twitter en artikelen op filedier.nl is bekendheid gegenereerd aan het Rotterdam Mobility Lab, zijn volgers opgeroepen zich aan te melden (als tester) en is hierbij gebruik gemaakt van gerichte advertisingcampagnes.

Wil je ook meer uit je content halen?

Meld je gratis aan

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste social nieuws in je mailbox.

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief!